reklama

Kam ukazuje ryžová šípka

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: M.M. Šťastný)

Smerom na Liptov. Hej, presne týmto smerom ukazuje moja šípka. Alebo to bola Orava? Už netuším, len viem, že je to miesto, ktoré práve hrá farbami jesene. A miesto, kde sa často sníva. Prečo? Lebo to má v názve. A ľudia sú tam rovnakí a predsa iní.

Anglická príroda pošramotená slovenským dedinským reliéfom, kde-tu krmítko pre srnky a v ňom voňajúce seno. Z diaľky to vyzeralo ako miniatúrna chalúpka. Chalúpka z tmavého dreva, ktorej chýbal už len dymiaci komín veštiaci bezpečie domova. Malý domček obrastený zeleňou, stratený v tisícoch odrazov potmavších odtieňov a vôní lesa. Zvonka nenápadný vzhľad, vnútri oáza umenia, pokoja a vyrovnanosti. Nepovšimnutí svetom a najšťastnejší. Obídem krmítko a ani sa ho nedotknem, porušila by som dokonalosť fotky. Na kamenistom chodníku, po ktorom šliapem sa jeden pred druhým pretekajú farebné listy unášané vetrom. Robia kotrmelce jedna radosť, akoby ich za to známkovali. Ako v škole na telesnej výchove, vtedy, keď ešte máte pocit, že ak za niečo nedostanete to najlepšie ohodnotenie, strácali ste snažením čas. Omyl.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odviate vetrom. Asi tak teraz vyzerajú moje vlasy (nie, naozaj som nemyslela tú knižku, čo rozpráva tak známy príbeh... i keď...). Za mnou okrem šušťania vetra počuť kroky. Nebojím sa, nemám prečo. Veď aj kvôli nim som prišla. A kvôli strašidelnému smiechu, čo všetkým vadí, iba mňa priťahuje. A to všetko som vyčítala z jednej fotky. Tak, je čas ísť na vlak a nasledovať šípku.

Zašnurovala si topánky a vydala sa zdolávať vrcholy. Obrazne aj fyzicky.

Simona Pazderníková

Simona Pazderníková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka, blondína (hoci nie celkom prirodzená), kamarátka. Práve teraz sa zaoberám objavovaním sveta a seba v ňom. A viete čo? Baví ma to! Neskutočne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu